تاریخچه شرکت CASE

بیش از 175 سال از راه اندازی شرکت کیس می‌گذرد. در این سال‌ها این شرکت در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلات کشاورزی فعالیت کرده است. شرکت کیس هم اکنون یکی از پیشروهای صنعت تولید ماشین‌آلات کشاورزی است. در این نوشته می‌توانید تاریخچه‌ شرکت کیس که تولید کننده‌ تراکتورهای کیس است را بخوانید.

در سال 1842 کارخانه J.I.Case توسط «جروم اینکریز کیس» بنا نهاده شد و با ساخت اولین ماشین‌های بخار برای کشاورزی اعتباری پیدا کرد.

از قرن‌ها پیش کشاورزان مجبور بودند تا گندم‌ها را با داس‌های دسته بلند درو کرده و آنها را با خرمنکوب‌های دستی خرد کرده ، سپس برای جدا کردن گندم از کاه و کلش، آنها را هوا بدهند. اما این کیس جوان بود که برای اولین بار توجه پدرش را به یک آگهی در مورد یک ماشین جدید «خرمنکوب گندم» جلب کرد.

در سال 1842، کیس یک ماشین خرمنکوب ابتدایی از شرکت Williamstown با خود به شهر روچتر نیویورک برد، جایی که در آنجا شرکت خود را برپا کرد. با آغاز جنگ داخلی آمریکا تعداد زیادی از دروگرها و علف‌برها در مزارع به کار گرفته شد و تعداد آنها از 90 هزار به 250 هزار دستگاه رسید.

در سال 1863، کیس سه شریک برای توسعه کار خود قبول کرد و دو سال بعد علامت عقاب را برای شرکت خود انتخاب کرد به گونه‌ای که تا 75 سال بعد این علامت بر روی تولیدات کارخانه قرار داشت.

در سال 1869 اولین دستگاه با موتور بخاری Case عرضه شد و اگر چه روی چرخ‌هایی قرار داشت اما توسط چند اسب کشیده می‌شد و فقط برای کسب انرژی توسط چند تسمه به کار گرفته می‌شد.

اولین ماشین متحرک Case در سال 1876 به بازار آمد، اما در سال 1880 مشارکت او با شرکایش منحل گردید. بدین طریق شرکت ماشین‌های خرمن‌کوب Case متولد شد که تا سال 1886 بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌های بخار در جهان بود.

در سا ل 1891، «جروم اینکریز کیس» فوت کرد و افراد دیگری مسئولیت این شرکت را به عهده گرفتند.

در سال 1910 نمونه‌ای آزمایشی با سوخت گازوئیلی ساخته شد که ساخت آن ادامه یافت و در سال‌های بعد تراکتورهای دوسیلندر 30-60 با موتور افقی عرضه شد. از آن به بعد تراکتورهای Case با مدل‌های مختلف به کشاورزان ارائه گردید.

در جنگ جهانی دوم، شرکت کیس با ساخت گلوله‌های توپ 155 میلی‌متر، دستگاه حمل توپ‌های 40 میلی‌متر ضد هوایی، موتورهای بمب افکن‌های B-26 و موتورهای رولز رویس به خدمت جنگ در آمد. بعد از خاتمه جنگ، شرکت کیس با ساخت تراکتورهای قبل از جنگ، به کار خود ادامه داد و با تغییر در مدل‌های ساخت، در سال 1964 موتور دیزلی توربو شارژ 1200 را برای عملیات سنگین کشاورزی تولید کرد. در سال 1982، تراکتور مدلPanther 2000، با جعبه دنده 12 سرعته، کنترل‌های الکترونیکی و هیدرولیک‌های PFC را به بازار عرضه کرد.

هم‌اکنون شرکت Case IH تمامی ماشین‌های مورد نیاز در بخش کشاورزی را در کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی می‌سازد و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی در جهان است.

در ویدئوی زیر می‌توانید مسیری که کیس آی اچ در طی 175 سال گذشته طی کرده را ببینید: